Gençlik Parkı Çay Bahçeleri 2021 Karışık Teknik 40x73 cm
Gençlik Parkı, Ankara’nın en eski ve yeşil parklarından biridir. Ulus semti ile Ankara Garı arasındaki alanda yer alır, temiz ve düzenlidir. Parkın inşaatına 1936 yılında
başlanmış ve 19 Mayıs 1943’te hizmete açılmıştır. Parkın adı da açılış tarihinden gelmektedir.
Ankaralıların hafızalarında kent içi dinlenme yeri, nikah salonu, Göl Gazinosu, meşhur sanatkarların izlendiği gazinolar, göl kenarı çay bahçeleri, sandalla gölde dolaşma
eylem ve imajlarıyla yüklenmiş olan bu yer, Ankara’nın kültür ve sanat hayatının da merkezi olmuştur. Parkın içinde Gençlik Merkezi ve Aile Merkezi bulunmaktadır. Çay
bahçelerine gelen ziyaretçilerin en vazgeçilmezi semaverde çay, kâğıt helva ve nargileydi. Televizyon ve video geldikten sonra çay bahçelerinde en çok Kemal Sunal
filmleri gösterilmişti. Çay bahçelerinin yanı sıra yan yana dondurmacılar vardı. En meşhuru, Şişmanın dükkanıydı
Bu mekân, geçmişten günümüze Ankara’nın kültür ve sanat hayatına önemli katkılarda bulunmuştur. Özellikle 1950’li ve 1960’lı yıllarda; Zeki Müren, 1958 yılında
Göl Gazinosu’nda sahne almıştır, “Manolyam” şarkısını söylediğinde seyircilerin büyük beğenisini kazanmıştır, Emel Sayın; 1964 yılında Göl Gazinosu’nda sahne
almıştır, “Mavi Boncuk” şarkısını söylediğinde seyirciler kendisine mavi boncuklar atmıştır, Müzeyyen Senar, Diva; 1966 yılında Göl Gazinosu’nda sahne almıştır, “Bir
İhtimal Daha Var” şarkısını söylediğinde seyirciler kendisine büyük saygı göstermiştir. Parkta ayrıca konserler, tiyatro oyunları, sinema gösterimleri gibi etkinlikler de
düzenlenmiştir. Parkın havuzunda ise kayıkla gezintiler yapılmıştır.