Tarihi Marmara Köşkü, Atatürk’ün çiftlik evi olarak kullandığı, Cumhuriyet’in simge mekanlarından biridir. Ernest Egli tarafından 1928 yılında tasarlanan köşk, Atatürk Orman
Çiftliği’nin (AOÇ) en yüksek noktasında yer alır. Atatürk, 11 Haziran 1937’de AOÇ’nin şartlı olarak halka emanet edildiği sözleşmeyi bu köşkte imzalamıştır. Köşk, rustik mimarinin
değerli bir örneği olup, dış ve iç tasarımıyla 1930’ların mimari çizgilerini yansıtır.
Ne yazık ki, Marmara Köşkü 2016 yılında yıkılmıştır. Bu yıkım, mimarlar ve tarihçiler tarafından büyük bir kayıp olarak nitelendirilmiştir.